Υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, στα οποία πατάς το γκάζι και εκτοξεύονται προς τα εμπρός σαν πύραυλοι εδάφους, κανένα όμως από αυτά δεν προσφέρει σε έναν φιδίσιο δρόμο το απολαυστικό συναίσθημα ενός σπορ αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας. Τα δυνατά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν με μηχανοκίνητους καταπέλτες, ωστόσο στα στροφιλίκια αφήνουν μία τεχνητή «γεύση» στον οδηγό τους, η οποία θυμίζει ξεθυμασμένο καφέ φίλτρου. Ακριβώς αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το νέο Hyundai Ioniq 5 N, δηλαδή το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο που βάζει επιτέλους στο παιχνίδι και το συναίσθημα και το οποίο εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα Ν της κορεάτικης μάρκας.
Το κορεάτικο μοντέλο δοκιμάστηκε στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.
Οι σχεδιαστές του Ιοniq 5 Nέκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους, ώστε να δείχνει με κραυγαλέο τρόπο τον εκρηκτικό χαρακτήρα του, πηγαίνοντας κόντρα στη γενική τάση των χαμηλών τόνων και της –συνήθως προσποιητής- σεμνότητας. Το καυτό κορεάτικο μοντέλο απορρίπτει τη σχεδιαστική σεμνοτυφία και προβάλλει τα προσόντα του με ένα αμάξωμα γεμάτο ακμές, γωνίες και διαγώνια νεύρα, το οποίο πατά σε σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών με ελαστικά 275/35ΖR-21 της Pirelli και επιβραδύνει με το κορυφαίο σύστημα φρένων στην ιστορία της Hyundai. Στο πίσω μέρος κάνουν τη διαφορά η αεροτομή στην απόληξη της οροφής, το τριγωνικό φως των στοπ και η ποδιά με τον επιθετικό διαχύτη.
Το υπέροχο κόκπιτ του Ioniq 5 N.
Το αμάξωμα έχει ενισχυθεί με επιπρόσθετες κολλήσεις, ενώ ενισχυμένες είναι και οι βάσεις της μπαταρίας και του κινητήρα. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης επαναρρύθμισαν τις μπροστινές και τις πίσω αναρτήσεις, το τιμόνι έγινε αμεσότερο και πρόσθεσαν ένα νέο σύστημα ψύξης για να μην υπερθερμαίνεται η μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh ακόμη και σε αγωνιστικούς ρυθμούς στην πίστα.
Οι ζάντες 21 ιντσών κάνουν τη διαφορά.
Τα καθίσματα μπάκετ με ύφασμα μικροσουέτ, το σπορ τιμόνι και τα γραφιστικά «Ν» αναβαθμίζουν το εσωτερικό του ισχυρότερου Ioniq 5, που εφοδιάζεται με ένα εικονικό κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, όπου έχεις την (ψευδ)αίσθηση, ότι αλλάζεις κανονικά σχέσεις. Το νέο κιβώτιο με την ονομασία N e-shift προκαλεί ένα χαρακτηριστικό τράνταγμα, όταν ανεβάζει ο οδηγός σχέση, ενώ στο κατέβασμα ακούγονται «σκασίματα» από τα ηχεία. Τα 10 ηχεία (8 εσωτερικά και 2 εξωτερικά) παίζουν γενικότερα έναν καθοριστικό ρόλο στην εικόνα του Hyundai Ioniq 5 N, αφού παράγουν έναν δαιμονισμένο ήχο, ο οποίος δεν περιορίζεται στην καμπίνα επιβατών, αλλά ξεσηκώνει και το περιβάλλον! Δείτε –και ακούστε- το σχετικό βίντεο στο τέλος του κειμένου και θα καταλάβετε, τι εννοούμε.
Τα μπάκετ καθίσματα με ύφασμα μικροσουέτ.
Kαρδιά του εκκωφαντικού, αν και ηλεκτροκίνητου, σπορ μοντέλου αποτελούν δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένοι ένας ανά άξονα και με μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Η συνολική ισχύς τους με ενεργοποιημένο το N Grin Boost για μάξιμουμ 10 δευτερόλεπτα ανέρχεται σε 650 ίππους και η μέγιστη ροπή στρέψης φτάνει τα 750 Nm, ενώ η απόδοση πέφτει χωρίς «μπουστάρισμα» στους 609 ίππους. Αναμενόμενες λοιπόν και οι καυτές επιδόσεις, που μεταφράζονται σε 3,5’’ για την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα και σε 260 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 84 kWh και η φόρτισή της από το 10% έως το 80% απαιτεί μόλις 10 λεπτά με τη βοήθεια ενός κατάλληλου ταχυφορτιστή. Δυστυχώς δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με την αυτονομία του Hyundai Ioniq 5 N, ίσως επειδή οι υπεύθυνοι εξέλιξης δεν έχουν εξαντλήσει ακόμη όλες τις δυνατότητες για να την φτάσουν σε κάποια ικανοποιητικά επίπεδα.
Toαμάξωμα έχει ενισχυθεί σε διάφορα σημεία.
Ο ηλεκτροκίνητος σίφουνας της Hyundai θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2024 σε δέκα διαφορετικούς χρωματισμούς, μεταξύ των οποίων και κάποιες ενδιαφέρουσες ματ βαφές. Θερμά συγχαρητήρια πάντως στους Κορεάτες, που μπήκαν στον κόπο να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καρδιάς και όχι μόνο λογικής και είμαστε βέβαιοι, ότι το κοινό θα τους ανταμείψει ανάλογα.