Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε, ότι υπάρχει μία γενικότερη τάση για μείωση των ορίων ταχύτητας στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους, ενώ στην ΕΕ έχει αναπτυχθεί ένα κίνημα, που ζητά ανάλογες μειώσεις και για την κίνηση των οχημάτων εντός κατοικημένων περιοχών. Η Ιταλία και η Τσεχία πηγαίνουν ωστόσο κόντρα στο ρεύμα και συζητούν την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα για επιλεγμένα τμήματα του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων τους, μάλιστα ακόμη και στις ΗΠΑ υπάρχουν φωνές υπέρ της θέσπισης υψηλότερων ορίων στις αμερικανικές Highways.
Ο Ιταλός Υπουργός Συγκοινωνιών, Ματέο Σαλβίνι, ηγείται μίας τέτοιας σταυροφορίας στη χώρα του, καθώς δηλώνει υπέρ των 150 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας σε τμήματα της Autostrada, αντί των 130 χλμ./ώρα που ισχύουν σήμερα. Το αυξημένο όριο θα θεσπιστεί μόνο σε διαδρομές με ιδιαίτερα υψηλά στάνταρ ασφαλείας, όπως για παράδειγμα από τη Μπολόνια έως το Μπάρι και από το Μιλάνο έως τη Μπρέσια.
Ο Σαλβίνι αντλεί ως επιχείρημα το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου δεν προβλέπονται γενικά όρια ταχύτητας για όλο το δίκτυο των Autobahn παρά μόνον για μεμονωμένα τμήματα με σχετική σήμανση. Πάντως, η πρωτοβουλία του Σαλβίνι βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο συζήτησης και δεν είναι σίγουρο, ότι θα μπορέσει να συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία στο ιταλικό κοινοβούλιο.
Η Τσεχία θα εφαρμόσει πρώτη τα 150 χλμ./ώρα
Αντιθέτως, στην Τσεχία αποτελεί ειλημμένη απόφαση η αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα από το επόμενο χρόνο. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά πάντως μόνο καινούργια ή πρόσφατα αναβαθμισμένα τμήματα των δρόμων υψηλών ταχυτήτων της χώρας, των οποίων το συνολικό μήκος δεν ξεπερνά προς το παρόν τα 50 χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται μόνο για την αρχή, αφού στο μέλλον θα προστεθούν και άλλα χιλιόμετρα οδικού δικτύου όπου θα ισχύουν τα 150 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας. Στην Ελλάδα έχουμε ανώτατο όριο τα 130 χλμ./ώρα, ενώ από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ξεχωρίζουν η Βουλγαρία και η Πολωνία με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα.
Ακόμη όμως και στις ΗΠΑ, όπου ίσχυε επί δεκαετίες γενικό όριο ταχύτητας 55 μίλια ανά ώρα (περίπου 88 χλμ./ώρα!) ξεκίνησε μία συζήτηση για υψηλότερες ταχύτητες. Η πολιτεία της Βόρειας Καρολίνας θέλει για παράδειγμα να ανεβάσει το όριο από τα 113 χλμ. ώρα, που ισχύουν σήμερα, στα 120 χλμ./ώρα, ενώ ο κυβερνήτης της Ντακότα έχει θέσει ως στόχο τα 130 χλμ./ώρα. Πάντως και στις δύο προαναφερόμενες πολιτείες υπάρχει ένα ισχυρό λόμπι για την οδική ασφάλεια, που θα καθορίσει τις συγκεκριμένες εξελίξεις και είναι πιθανόν να αποτρέψει τέτοιες πρωτοβουλίες.