Το leasing αυτοκινήτων είναι πλέον πολύ διαδεδομένο στη χώρα μας, ωστόσο υπάρχουν κάποια σημεία που παραμένουν αδιευκρίνιστα σε πολύ κόσμο. Για παράδειγμα, αρκετοί δεν γνωρίζουν ότι η μακροχρόνια μίσθωση μπορεί να γίνει με τους ίδιους όρους όχι μόνο με καινούργια αυτοκίνητα, αλλά και για μεταχειρισμένα. Η λογική παραμένει ίδια, δηλαδή το όχημα μισθώνεται στον χρήστη και η εταιρεία leasing χρεώνει ένα μηνιαίο μίσθωμα στο οποίο περιλαμβάνονται ουσιαστικά τα πάντα, από τη μικτή ασφάλιση και τη συντήρηση του αυτοκινήτου έως τα αναλώσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας, κλπ.
Μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους, που καθορίζουν το ύψος του μισθώματος, είναι φυσικά η αξία του αυτοκινήτου, οπότε αν αφορά το leasing ένα μεταχειρισμένο μοντέλο, τότε είναι το μίσθωμα αισθητά χαμηλότερο. Πρόκειται για μία έξυπνη επιλογή, αφού η χρονομίσθωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αφορά συνήθως μοντέλα τριετίας - τετραετίας και το πολύ έως εξαετίας με υψηλές προδιαγραφές και σύγχρονες τεχνολογίες, αλλά με σαφώς οικονομικότερους όρους σε σχέση με αντίστοιχα καινούργια.
Δεύτερος κύκλος χρονομίσθωσης
Ο στόλος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την επιστροφή οχημάτων -μετά από την ολοκλήρωση του πρώτου συμβολαίου τους- στις μεγάλες εταιρείες leasing, οι οποίες τα βάζουν σε δεύτερο κύκλο χρονομίσθωσης. Τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν αποσβέσει ένα σημαντικό μέρος της αξίας τους για την πάροχο εταιρεία, κοστίζουν πλέον αισθητά φτηνότερα και έτσι διαμορφώνεται μία πολύ πιο συμφέρουσα μηνιαία μίσθωση στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου τους στην αγορά του leasing.
Πρόκειται για μία πρόταση, που είναι δημοφιλής μεταξύ των ιδιωτών, επειδή αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική απέναντι στην αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος, ενώ πολλοί χρήστες είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι απολαμβάνουν και των σχετικών φορολογικών προνομίων, όπως είναι η έκπτωση των μισθωμάτων και των εξόδων κίνησης από το φορολογητέο εισόδημα. Επίσης, το leasing μεταχειρισμένου οχήματος δίνει την ευκαιρία σε πολλούς ενδιαφερόμενους να ανέβουν κατηγορία και να βρεθούν στο τιμόνι ενός ακριβού μοντέλου μικρής ηλικίας με κορυφαίο εξοπλισμό, του οποίου η χρονομίσθωση θα ήταν απαγορευτική, αν επρόκειτο για καινούργιο αυτοκίνητο.
Από την άλλη, ο δεύτερος κύκλος ζωής των αυτοκινήτων διευκολύνει τις εταιρείες leasing να συγκρατήσουν τα μισθώματα των οχημάτων τους σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς εισπράττουν χρήματα για περισσότερα χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος τους και να βγουν τα οχήματα στην αγορά των μεταχειρισμένων.