Η στατιστική βλαβών της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC μας δίνει κάθε χρόνο σημαντικά ευρήματα για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων μας. Η τελευταία έκθεση του 2025 βασίζεται σε περίπου 3,6 εκατομμύρια κλήσεις προς το τμήμα οδικής βοήθειας της ADAC, 43.678 από τις οποίες αφορούσαν αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων παρατηρήθηκε μια αύξηση βλαβών της τάξης του 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι φυσιολογικό αφού μεγαλώνει συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι αιτίες των βλαβών
Στην φετινή έκθεση αξιολογούνται 159 μοντέλα από περίπου 20 διαφορετικές μάρκες. Η πιο συνηθισμένη αιτία βλάβης παραμένει η μπαταρία του αυτοκινήτου με 44,9%, να επισημάνουμε όμως ότι δεν εννοούμε στα ηλεκτρικά οχήματα τη μεγάλη μπαταρίας -συνήθως ιόντων λιθίου- αλλά τη βοηθητική των 12 Volt. Στη δεύτερη θέση συχνότητας βλαβών ακολουθούν προβλήματα του κινητήρα με 22,1%, τα οποία εντοπίζονται στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο σύστημα ψεκασμού και ανάφλεξης και στα ηλεκτροκίνητα στο σύστημα υψηλής τάσης. Αμέσως μετά έχουμε βλάβες στη μίζα και στο δυναμό, στο ηλεκτρικό κύκλωμα και στο σύστημα φωτισμού (10,6%), ζημιές στα ελαστικά (8,8%) και στα συστήματα κλειδώματος με ποσοστό 6,9%. Τα στατιστικά στοιχεία δεν περιλαμβάνουν κλήσεις για άδειο ρεζερβουάρ ή άδεια μπαταρία, επειδή ευθύνεται κατά κύριο λόγο ο κάτοχος του αυτοκινήτου και όχι το ίδιο το όχημα.
Η σύγκριση μεταξύ μοντέλων εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνητων έγινε για Ι.Χ. παραγωγής 2020 έως 2022, αφού δεν κυκλοφορούν μεγάλος αριθμός μοντέλων μηδενικών ρύπων. Η οδική βοήθεια της ADAC έσπευσε κατά μέσο όρο σε 9,4 οχήματα ανά 1.000 αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου ηλικίας δύο έως τεσσάρων ετών, ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό ήταν μόνο 3,8 οχήματα ανά χίλια οχήματα στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών Ι.Χ. ίδιας ηλικίας. Το συμπέρασμα -σύμφωνα με την ADAC- είναι, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διετίας έως τετραετίας είναι πιο αξιόπιστα από τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αντίστοιχης ηλικίας. Είναι μάλιστα ενδεικτικό, ότι στη μακρά λίστα των μοντέλων με τις περισσότερες βλάβες περιλαμβάνεται μόνον ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Hyundai Ioniq 5 του 2022 και όλα τα υπόλοιπα διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.