Auto - Moto

Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο VW Tiguan: Με τον αέρα του best seller

Το VW Tiguan τρίτης γενιάς απέκτησε πιο καμπύλες αεροδυναμικές γραμμές, εξοπλίζεται με προηγμένες τεχνολογίες και η γκάμα του περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένες, αλλά και θερμικές εκδόσεις.

Το Tiguan αποτελεί μαζί με το T-Roc τον έναν από τους δύο σημαντικότερους εκπροσώπους της VW στην κυρίαρχη πλέον κατηγορία των SUV. Οι πωλήσεις των δύο πρώτων γενεών του αυτοκινήτου έχουν ξεπεράσει τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες, οπότε η γερμανική μάρκα ακολούθησε στο διάδοχο μοντέλο τη λογική της μετεξέλιξης, την οποία κατέχει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον ανταγωνιστή της. Η συνταγή της επιτυχίας έχει φυσικά προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, όπως επιβεβαιώνει και η επιλογή του πατώματος MQB για το VW Tiguan τρίτης γενιάς, το οποίο επιτρέπει τη χρήση νέων τεχνολογιών και προηγμένων εξηλεκτρισμένων συστημάτων.

inewtiguan2.jpg

Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι σε κάθε περίπτωση άμεσα ορατές, ωστόσο δεν σοκάρουν τον παραδοσιακό πελάτη της Volkswagen. Το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου έχει πιο απαλές και στρογγυλεμένες γραμμές, ενώ φιλοξενεί νέους επίπεδους προβολείς LED και στις πλουσιότερες εκδόσεις HD-Matrix-LED. Η οριζόντια γρίλια έχει καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα και ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει βελτιωθεί από 0,33 που ήταν στο απερχόμενο μοντέλο, σε μόλις 0,28. Τα τονισμένα φτερά με τις ζάντες 17 έως 20 ιντσών και η νέα λωρίδα LED στο πίσω μέρος προσδίδουν σε κάθε περίπτωση δυναμισμό στην εικόνα του γερμανικού SUV.

inewtiguan3.jpg

Το νέο Volkswagen Tiguan ανήκει καθαρά στην Compact κατηγορία, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4,54 μέτρα και έχει αυξηθεί κατά 3 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο. Επίσης χαμήλωσε κατά 1,5 εκατοστά, οπότε περιορίζεται το ύψος του στα 1,64 μέτρα και το πλάτος και το μήκος του μεταξονίου παρέμειναν ουσιαστικά ίδια. Ο σχεδιασμός επηρέασε θετικά την ευρυχωρία του αυτοκινήτου, το οποίο είναι εξαιρετικά άνετο για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών και διαθέτει ένα οικογενειακών προδιαγραφών πορτ – μπαγκάζ με 652 λίτρα όγκο, που αγγίζουν τα 1.650, όταν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα. Στις επαναφορτιζόμενες Plug-in υβριδικές εκδόσεις περιορίζεται αντίστοιχα ο όγκος του χώρου αποσκευών σε 490 έως 1.468 λίτρα, που κρίνονται πάντως ακόμη και έτσι επαρκή.

inewtiguan4.jpg

Το εσωτερικό μοιάζει με εκείνο του νέου Passat, πράγμα διόλου περίεργο αφού το νέο Tiguan μοιράζεται με το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο το ίδιο πάτωμα και τα ίδια μηχανικά μέρη. Τη διαφορά κάνουν αναμφίβολα το νέο ψηφιακό Digital Cockpit και το αναβαθμισμένο Head – up Display. Το τιμόνι διαθέτει κλασσικά πλήκτρα για χειριστήρια, ενώ οι συρόμενες μπάρες αφής που ρυθμίζουν τον κλιματισμό και την ένταση του ηχοσυστήματος βρίσκονται στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης των 12,9 ιντσών (ή 15 ιντσών στις ακριβότερες εκδόσεις) και είναι φωτιζόμενες. Στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στον οδηγό βρίσκεται ένας περιστροφικός διακόπτης με μία mini OLED οθόνη για εναλλακτική ρύθμιση της έντασης του ήχου, για την επιλογή μεταξύ των διαφόρων προγραμμάτων δυναμικής οδήγησης και για τη διαχείριση του εσωτερικού φωτισμού με στόχο τη δημιουργία μιας χαλαρής ατμόσφαιρας. Επίσης υπάρχουν δύο θέσεις για την ασύρματη φόρτιση ισάριθμων Smartphones.

inewtiguan5.jpg

Γενικότερα έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην άνεση οδήγησης, για παράδειγμα προβλέπονται καθίσματα με λειτουργία μασάζ και μάλιστα σε δύο διαφορετικές εκδοχές. Τα νέα, παχύτερα κρύσταλλα των παραθύρων και η ενισχυμένη ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών υπόσχονται χαμηλούς θορύβους στα ταξίδια, ενώ υπάρχει λειτουργία προγραμματισμού για αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του αερισμού των καθισμάτων, όταν επικρατούν συγκεκριμένες εξωτερικές θερμοκρασίες.

inewtiguan6.jpg

Στη διάθεση του οδηγού και των επιβατών βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων τελευταίας γενιάς ΜΙΒ 4 της Volkswagen με δυνατότητα φωνητικών εντολών, οθόνη που επιτρέπει εξατομικευμένες παραμετροποιήσεις και ειδικά μπουτόν στο άνω μέρος της, για να παρακάμπτεις το χρονοβόρο ψάξιμο στο μενού. Λίγο ασυνήθιστη θα είναι για τους οδηγούς των προηγούμενων Tiguan η τοποθέτηση του νέου επιλογέα ταχυτήτων στο τιμόνι και η αναγκαστική μετάθεση του μοχλού των φλας αριστερά.

inewtiguan7.jpg

Η γκάμα επιλογών όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα του VW Tiguan τρίτης γενιάς είναι μεγάλη και περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένες, αλλά και θερμικές εκδοχές βενζίνης και πετρελαίου. Έτσι προβλέπονται δύο Plug-in υβριδικές εκδόσεις με 204 και 272 ίππους, που απαρτίζονται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TSI 150 ή 177 αλόγων και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 85 kW. Και τα δύο επαναφορτιζόμενα μοντέλα χρησιμοποιούν μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh, που επαρκεί για έως 100 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Υπάρχουν επίσης οι δύο εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 1.5 eTSI με 130 ή 150 ίππους και δύο δίλιτρες βενζίνης με 204 και 265 άλογα και με στάνταρ τετρακίνηση. Οι οπαδοί της ντιζελοκίνησης μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της δίλιτρης προσθιοκίνητης εκδοχής των 150 ίππων και της αντίστοιχης τετρακίνητης με 193 άλογα. Να σημειώσουμε, ότι το VW Tiguan τρίτης γενιάς θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως υποδηλώνει και η τοποθέτηση του σχετικού επιλογέα ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού.

Η τρίτη γενιά του VW Tiguan θα καταφτάσει στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε άγνωστες προς το παρόν τιμές. Πάντως, στη Γερμανία θα ξεκινά η βασική έκδοση 1.5 eTSI με τους 130 ίππους από 36.600 ευρώ και η κορυφαία Plug-in υβριδική θα αρχίζει από τουλάχιστον 57.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κλέαρχος Μαρουσάκης: Ο Σεπτέμβρης κλείνει με κακοκαιρία που θυμίζει Daniel
Στις 18:00 η συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν στη Νέα Υόρκη – Τι περιμένει η Αθήνα
Chevron Right