Η Δέσποινα Γερουλάνου ήταν μια κυρία των τεχνών και των γραμμάτων, καθώς μεγάλωσε σε ένα σπίτι με σπουδαίους ανθρώπους, απογόνους της οικογένειας Μπενάκη και της οικογένειας Καλλιγά.
Η αγάπη της για την τέχνη ξεκίνησε από τα πρώτα χρόνια της ζωής της. Ως έφηβη διάβαζε πολύ καθώς αγαπούσε τη λογοτεχνία. Οι πρώτες σπουδές της ήταν στη Φιλοσοφική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οργανώθηκε σε νεολαίες, ήρθε σε επαφή με ανθρώπους της τέχνης, σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές κ.α.
Στη συνέχεια, σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Θεάτρου Τέχνης (Θέατρο Τέχνης) Κάρολος Κουν. Εργάστηκε στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1983 έως το 1990. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής και κοσμημάτων στο Παρίσι και το 1992 οργάνωσε την πρώτη της ατομική έκθεση κοσμημάτων στην Αθήνα.
Εργάστηκε έως το 1990 στο θέατρο και τον κινηματογράφο (στην ταινία «Βαριετέ» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, ενώ ακούγεται η φωνή της σε μια σκηνή της ταινίας «Ταξίδι στα Κύθηρα» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου).
Η γνωριμία και η συνεργασία με τον Δημήτρη Χορν
Ερχόμενη στην Αθήνα, γνώρισε τον Δημήτρη Χορν που της έκανε την πρόταση να παίξει μαζί του στο θέατρo, στην παράσταση «Αρχιμάστορας Σόλνες» του Ίψεν το 1983 (στο τότε θέατρο Διονύσια, σημερινό Θέατρο Δημήτρης Χορν την σεζόν '83-84), στο κύκνειο άσμα του. Εκείνη ήταν τότε 25 ετών, μία νεαρή φοιτήτρια χωρίς θεατρική πείρα, έγινε,όμως, η τελευταία του μούσα.
Την πήρε ο ίδιος τηλέφωνο για να της προτείνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Χίλντα, κάτι που εκείνη δεν περίμενε ποτέ.
«Μια μέρα χτυπάει το τηλέφωνο, ήταν ο Χορν, και μου λέει: «Θα σε ενδιέφερε να παίξεις στο θέατρο; Διάβαζα ένα έργο και μου ’ρθες εσύ στο μυαλό όπως σε είδα προχθές που μπήκες μέσα, μου έκανες αυτό το αυθάδικο και θέλω να δοκιμάσεις να δούμε πώς θα βγει αυτός ο ρόλος». Είπα «εντάξει», αν και δεν είχα σκεφτεί ποτέ να κάνω θέατρο. Πήγα στο θυρωρείο του σπιτιού του, όπου μου είχε αφήσει το έργο, άρχισα να το διαβάζω και λέω «κάτσε, εννοεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο;». Ήταν μεγάλος ρόλος, της Χίλντας, και είχα μείνει άφωνη. Μου λέει ο Χορν «θα κάνεις τον εαυτό σου», λες και είναι εύκολο να κάνεις τον εαυτό σου. Εγώ αναρωτιόμουν «πού ξέρω ποιος είναι ο εαυτός μου;», είχε πει σε συνέντευξή της στην Lifo.
«Ηταν τεράστια έκπληξη η πρόταση του Χορν και για μένα τεράστια ευκαιρία, εμπειρία μοναδική, πραγματικά μοναδική. Πέρασα πάρα πολύ καλά, πολύ ουσιαστικά. Ο Χορν ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, πάρα πολύ χαριτωμένος, γενναιόδωρος, τα έδινε όλα. Μείναμε και πολύ φίλοι όλα τα χρόνια μετά. Εγώ λίγο τον γνώριζα πριν –η γιαγιά μου πιο πολύ. Γίναμε κολλητοί φίλοι και μείναμε ως το τέλος. Περνάγαμε καλά, γελάγαμε πολύ», είχε πει σε συνέντευξή της στην Μυρτώ Λοβέρδου για το Bovary.gr.