Σάλος ξέσπασε την Παρασκευή (16/5) με αφορμή το drone show της Adidas στο Ζάππειο με τις εικόνες που αποτυπώθηκαν πάνω από την Ακρόπολη και κυκλοφόρησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις καταγγελίες αναφέρονταν ότι η γνωστή εταιρία αθλητικών ειδών «χρησιμοποίησε» ουσιαστικά το μνημείο για διαφημιστικούς σκοπούς.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης κάλεσε σε έγγραφες εξηγήσεις τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, οι οποίοι παραχώρησαν την άδεια στην εταιρεία αθλητικών ειδών για drone show στο Ζάππειο.
Η Adidas με ανακοίνωσή της, τοποθετήθηκε για το συμβάν, έπειτα από τη θύελλα αντιδράσεων που ξέσπασε και προκάλεσε ακόμη και εισαγγελική παρέμβαση.
Ειδικότερα, η γνωστή εταιρεία αθλητικών ειδών ανέφερε πως «η πτήση των drones έγινε αυστηρά πάνω από τον χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, σύμφωνα με τις ληφθείσες άδειες» ενώ διευκρινίζει πως «καμία εικόνα του μνημείου της Ακρόπολης δεν χρησιμοποιήθηκε από την adidas για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς».
Ακρόπολη: Το drone show στο Ζάππειο που προκάλεσε σάλο
Οι πτήσεις drone με φόντο την Ακρόπολη πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης (15/5) στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας αθλητικού παπουτσιού της Adidas.
Το σμήνος των drones σχημάτισε μεταξύ άλλων ένα παπούτσι, το λογότυπο, αλλά και το μότο της καμπάνιας «Feel Fast», με τις εικόνες να κάνουν τον γύρο των social media και να προκαλούν έντονες αντιδράσεις.
Το υπουργείο Πολιτισμού αρχικά, σήμερα το πρωί, έκανε γνωστό ότι θα προχωρήσει στις απαραίτητες μηνύσεις.
Για το drone show πάνω από την Ακρόπολη κλήθηκε να δώσει απαντήσεις και προσωπικά η Λίνα Μενδώνη, τονίζοντας στον Σκάι πως η εκδήλωση δεν έγινε με τη νόμιμη διαδικασία. Η εταιρεία, όπως αποκάλυψε νωρίτερα το iEidiseis.gr, έλαβε άδεια από το Ζάππειο, ωστόσο η Λίνα Μενδώνη υποστήριξε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο έπρεπε να είχε ζητήσει την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού και αυτό είναι που καθιστά μη νόμιμη τη διαδικασία.
Από την πλευρά της, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας(Α.Π.Α.) εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό στην οποία ενημερώνει ότι οι αδειοδοτήσεις χορηγήθηκαν στην εταιρεία DRNS Show Experience για τη διοργάνωση drone show στις 15 Μαΐου 2025 στο Ζάππειο Μέγαρο, για λογαριασμό των Essence Mediacom και Adidas Hellas, στο πλαίσιο διαφημιστικής εκδήλωσης.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι η λειτουργία και χρήση drones εκδόθηκαν σύμφωνα με το ισχύον νομικό και κανονιστικό πλαίσιο, και μετά από μελέτη αξιολόγησης κινδύνου.
Η ανακοίνωση της Adidas
Στην ανακοίνωση η Adidas υπογραμμίζει ότι «το drone show event της Adidas που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε αφού ελήφθησαν και τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες άδειες».
Αναλυτικά, επισημαίνει:
«Το drone show event της adidas που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε αφού ελήφθησαν και τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες άδειες. Η πτήση των drones έγινε αυστηρά πάνω από τον χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, σύμφωνα με τις ληφθείσες άδειες, και καμία εικόνα του μνημείου της Ακρόπολης δεν χρησιμοποιήθηκε από την adidas για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς».
Έρευνα από την Εισαγγελία, μηνύσεις από το υπουργείο Πολιτισμού
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση μετά και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού. Σημειώνεται ότι το σμήνος των drones σχημάτισε μεταξύ άλλων ένα παπούτσι, το λογότυπο της εταιρίας, αλλά και το μότο «Feel Fast».
Το υπουργείο Πολιτισμού, σήμερα το πρωί, έκανε γνωστό ότι προχωράει στις απαραίτητες μηνύσεις. «Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας», ανέφερε στην ανακοίνωση.
► Drone show στην Ακρόπολη: Εισαγγελική παρέμβαση – Αγριεύουν οι αντιδράσεις
Η άδεια από το ΔΣ της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων
Από το ρεπορτάζ του iEidiseis.gr, προκύπτει πως όντως το υπουργείο Πολιτισμού όχι απλά δεν έδωσε άδεια, αλλά δεν είχε ιδέα για το σχετικό event, καθώς η άδεια δόθηκε όπως φαίνεται απο τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ απο την Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται το Ζάππειο.
Το σχετικό αίτημα κατατέθηκε στις 28 Απριλίου από την εταιρείας DRNS Show Experience IKE προς την Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων και δύο μέρες μετά έγινε αποδεκτό. Η εταιρεία αιτήθηκε την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου, στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου, για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas και το κόστος ήταν 380 ευρώ.
Αναλυτικά το σχετικό θέμα, όπως καταγράφθηκε στα πρακτικά της συνεδρίασης της 30ης Απριλίου. «Θέμα 20ο Αίτημα της εταιρείας DRNS Show Experience IKE (www.DRNS.gr) παραχώρησης 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom (https://www.essencemediacom.com/) σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas. (Σχετικό ΑΠ 495/28-4-25) (μίσθωμα 380,00 €)
Το Δ.Σ. της Ε.Ο.& Κ. ομόφωνα αποφασίζει όπως εγκρίνει την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025 στην εταιρεία DRNS Show Experience IKE, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas και εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο για την υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού».