Κάτι παραπάνω από ένα μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης προχώρησε εκ μέρους της κυβέρνησης σε ένα θλιβερό επικοινωνιακό σόoυ για να δείξει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ασφαλές.
Ο αρμόδιος υπουργός υποστήριξε ότι η επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα, για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα, γίνεται με «μια μικρή χρονική υστέρηση» και ταυτόχρονα ότι είναι «μέσα στο πρόγραμμα όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών». Η πραγματικότητα ωστόσο είναι εντελώς διαφορετική. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα, καθώς αποδείχτηκαν τεράστια τα προβλήματα στις ασυντήρητες και χωρίς φωτισμό σήραγγες, το δίκτυο δεν είναι ασφαλές, το πρόγραμμα δρομολογίων είναι μικρότερο από αυτό που είχε ανακοινωθεί την περασμένη εβδομάδα, καθώς δεν δόθηκαν στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train οι απαραίτητες διασφαλίσεις που ζητούσαν και έθεταν ως αναγκαία προϋπόθεση για την ασφαλή επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Ένα μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης, χωρίς μάλιστα να έχει στα χέρια του κανένα πόρισμα από την «ανεξάρτητη» (σ.σ. κυβερνητική) επιτροπή, αναγνωρίζει ότι δεν έχει προχωρήσει κανένα από αιτήματα των εργαζομένων που οδήγησαν στη θανατηφόρα σύγκρουση της 28ης Φεβρουαρίου. Κανείς δεν κατάλαβε λοιπόν τι ακριβώς έκανε με την παρουσία του στο τρένο 882, για το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα, στο πρώτο βαγόνι δίπλα από τον μηχανοδηγό, πέρα από μία ακόμη προσπάθεια να «χρυσώσει» το χάπι για τις κυβερνητικές ευθύνες, παρουσιάζοντας μία επίπλαστη εικόνα ότι «όλα βαίνουν καλώς».
Στο τρένο μάλιστα επέβαιναν ως «απλοί πολίτες» στελέχη της ΝΔ. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει κάνει τέχνη της τον εμπαιγμό των πολιτών, χωρίς καμία αιδώ, χωρίς καμία αυτοσυγκράτηση. Στην προκειμένη δε περίπτωση, για ένα τόσο σημαντικό γεγονός, ένα δυστύχημα που έχει σημαδέψει τον τόπο και την κοινωνία μας, η παρουσία του κ. Γεραπετρίτη «έξυσε» κι άλλο τις πληγές των συγγενών και φίλων των θυμάτων για να στηρίξει, υποτίθεται, ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που η κυβέρνηση επέλεξε συνειδητά να απαξιώσει. Αφού λοιπόν η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ο παραιτηθείς αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής και ο κ. Γεραπετρίτης απαξιώνουν επί χρόνια τον σιδηρόδρομο, προς τι ο λόγος για ένα σόου που ούτε καλά προετοιμάστηκε, ούτε αποτυπώνει κάποια βελτίωση στο δίκτυο;
Οι περισσότεροι από εκείνους που έχασαν τη ζωή τους ήταν φοιτητές, ήταν νέα σε ηλικία παιδιά, απέναντι στα οποία η απάντηση της κυβέρνησης είναι κοροϊδία και εμπαιγμός, φουντώνοντας την οργή και την ανασφάλεια. Είναι επίσης κοροϊδία και εμπαιγμός προς τους εργαζόμενους και συνολικά προς τους επιβάτες που εμπιστεύονται το τρένο και επί χρόνια το αξιοποιούσαν χωρίς να γνωρίζουν το κίνδυνο για τη ζωή τους από την εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης.
Ο εντοπισμός των αιτίων και η έγνοια του κράτους για τους πολίτες ώστε να μη διασαλεύεται το στοιχειώδες αίσθημα ασφάλειας είναι αυτονόητα σε μία χώρα και κοινωνία που θέλει να λέγεται σύγχρονη και ευρωπαϊκή. Θα πρέπει να ήταν αυτονόητα και στην Ελλάδα του 2023, αλλά τίποτα, όπως αποδεικνύεται, δεν είναι δεδομένο κι αυτόνοητο με την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Για την κυβέρνηση τα πάντα είναι επικοινωνιακή διαχείριση.
(Ο Γιώργος Μπαλάφας είναι υποψήφιος βουλευτής στον (Β1) Βόρειο Τομέα Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Περιφερειακός Σύμβουλος Βορείου Τομέα Αθηνών)