Oι ελληνικές πόλεις βρίσκονται σε μία φάση διαχρονικής κρίσης. Τα κυκλοφοριακά εμφράγματα με ατέλειωτες ουρές ακινητοποιημένων οχημάτων αποτελούν πλέον κανόνα και όχι εξαίρεση, η ρύπανση της ατμόσφαιρας επιβαρύνει την υγεία μας, ενώ η Ελλάδα είναι από τις ευρωπαϊκές χώρες με τους υψηλότερους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων εντός του αστικού ιστού. Οι ελεύθεροι δημόσιοι χώροι λιγοστεύουν και οι όποιες προσπάθειες ανάπλασης καταλήγουν σε αποτυχία, όπως δείχνουν τα πρόσφατα παραδείγματα του Μεγάλου Περίπατου και του κλεισίματος της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στο κέντρο της Αθήνας. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο παρελθόν στην Αθήνα επί δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου με τα γνωστά βυθιζόμενα κολωνάκια, που απέκλειαν την κυκλοφορία των οχημάτων από το κέντρο, όμως εξελίχθηκαν σε μεγάλο φιάσκο.
Στο σημερινό podcast της σειράς On the Road του iEdiseis.gr δείχνουμε, ότι υπάρχουν τρόποι για να αποκτήσουν οι πόλεις μας ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο και να γίνουν βιώσιμες για τους κατοίκους τους. Έτσι αναλύουμε το παράδειγμα της Κοπεγχάγης, της Βαρκελώνης και του Παρισιού, οι οποίες έχουν πάρει συγκεκριμένα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων και για τη δημιουργία πραγματικών οάσεων για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Το ζητούμενο είναι να καταλάβουμε, ότι η σημερινή χαοτική κατάσταση στα ελληνικά αστικά κέντρα δεν αποτελεί νομοτέλεια ή μονόδρομο, αρκεί να βάλουμε στο επίκεντρο τον άνθρωπο, όπως συμβαίνει ήδη σε αυτές τις τρεις πόλεις.