Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ψάχνουν συνεχώς για νέους τρόπους αύξησης της κερδοφορίας τους και σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούν νέες μάρκες, που ονομάζονται όπως κάποιες ειδικές εκδόσεις μοντέλων τους. Έτσι γεννήθηκε η DS από τη μήτρα της Citroen, απογαλακτίστηκε η Cupra από τη SEAT και αποσχίστηκε η Polestar από τη Volvo, ενώ μερικά χρόνια νωρίτερα είχαμε κάτι ανάλογο και με την Abarth. Η ιταλική εταιρεία με σήμα τον σκορπιό είχε ιδρυθεί ως αυτόνομη μάρκα αυτοκινήτων, στην πορεία εντάχθηκε στον όμιλο FIAT και τώρα πλέον ανεξαρτητοποιήθηκε και πάλι ως διακριτό μέλος του ομίλου Stellantis.
Από τη Citroen στη DS
*Το premium compact μοντέλο DS3
Πώς προέκυψε όμως η συγκεκριμένη τάση; Οι λόγοι είναι σίγουρα διαφορετικοί ανά περίπτωση, ωστόσο ο στόχος είναι κοινός και αφορά την προσέγγιση ενός απαιτητικού κοινού με ταυτόχρονη αύξηση των τιμών των νέων μοντέλων, αλλά και την προσθήκη μιας μάρκας υψηλού γοήτρου στο πορτφόλιο μιας μεγάλης εταιρείας αυτοκινήτου. Άκρως ενδεικτική είναι η εξέλιξη της DS από μία οικογένεια πλούσια εξοπλισμένων μοντέλων της Citroen σε μία μάρκα πολυτελείας με γαλλικό DNA. Το στυλ, η ποιότητα, η ατελείωτη λίστα των αξεσουάρ, οι προηγμένες τεχνολογίες και οι εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τους premium ανταγωνιστές –κυρίως γερμανικής καταγωγής- αποτελούν τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για μία εξαιρετική εμπορική πορείας της μάρκας που ιδρύθηκε το 2015, δηλαδή ακριβώς 60 χρόνια μετά το λανσάρισμα της θρυλικής Citroen DS.
Πώς γεννήθηκε η Polestar
*To ηλεκτροκίνητο Polestar 3
Η Polestar γεννήθηκε το 1996 ως αγωνιστική ομάδα, εντάχθηκε το 2005 στη Volvo ως βελτιωτής των μοντέλων παραγωγής της, εξαγοράστηκε το 2015 από τους Σουηδούς και δύο χρόνια αργότερα μετεξελίχθηκε σε αυτόνομη μάρκα με συμμετοχή της Volvo Cars και της κινέζικης Geely Holding, ενώ εδρεύει στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Ειδικεύεται στην παραγωγή Battery Cars υψηλών επιδόσεων και αποτελεί πλέον τον τεχνολογικό και lifestyle βραχίονα του κινεζικού ομίλου της Geely. Η Polestar ποντάρει πολλά στις εξατομικευμένες υπηρεσίες προς τους πελάτες της και τα καταστήματά της βρίσκονται σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων, μοιάζουν με μπουτίκ υψηλής ραπτικής και δεν απασχολούν κλασικούς υπαλλήλους με προμήθεια επί των πωλήσεων, για να μη γίνονται πιεστικοί στους επισκέπτες.
H Cupra έβαλε στο περιθώριο τη SEAT
*To εντυπωσιακό SUV, Cupra Formentor
Η νέα μάρκα Cupra φιλοδοξεί να προσελκύσει διαφορετικούς πελάτες εκτός των τυπικών της SEAT, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αρκετά υψηλότερο τίμημα για την απόκτηση ενός μοντέλου της, ενώ χρησιμεύει στους Ισπανούς και ως πλατφόρμα εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Παλαιότερα αποτελούνταν η οικογένεια Cupra από τις γρήγορες εκδόσεις μοντέλων της SEAT, όπως π.χ. το Ibiza Cupra και το Leon Cupra, όμως το πρώτο μοντέλο της ως ανεξάρτητη μάρκα ήταν το SUV Cupra Ateca στα τέλη του 2018. O όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι θα δώσει βάρος στην ανάπτυξη της άκρως επιτυχημένης μάρκας Cupra, ενώ αντιθέτως θα περιοριστεί ο ρόλος της SEAT, η οποία δεν θα λανσάρει πλέον στο μέλλον νέα μοντέλα!
Η περίπλοκη διαδρομή της Abarth
*Το εκρηκτικό Fiat 595 Abarth με σήμα τον Σκορπιό
H Αbarth γεννήθηκε το 1949 στην Ιταλία από τον Κάρλο Άμπαρθ, έκανε αρχικά μετατροπές σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, εξαγοράστηκε το 1971 από τη Fiat για να εξελίσσει σπορ εκδόσεις των μαζικών μοντέλων του ιταλικού ομίλου, ενώ στις αρχές του 2007 επανήλθε σε καθεστώς ανεξάρτητης μάρκας με πρώτο εκπρόσωπο το Grande Punto Abarth και σήμα τον –διάσημο πλέον- σκορπιό. Οι φίλοι του Σκορπιού αναμένουν με ενδιαφέρον τις αποφάσεις του ομίλου Stellantis όπου έχει ενσωματωθεί η Fiat μαζί με τις θυγατρικές της, σχετικά με το μέλλον της μάρκας, το οποίο θα συνδέεται άμεσα με την ηλεκτροκίνηση.