Η Toyota επανεφευρίσκει το τιμόνι. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο θα παρουσιάσει στην έκθεση Japan Mobility Show, που θα πραγματοποιηθεί από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 11 Νοεμβρίου, ένα τιμόνι με καινοτόμες προδιαγραφές, καθώς το NEO Steer ενσωματώνει στα χειριστήριά του τις λειτουργίες των κλασικών πεντάλ του γκαζιού και των φρένων, οπότε τα κάνει περιττά.
Τα δύο χειριστήρια για το γκάζι και το φρένο βρίσκονται στη δεξιά πλευρά του NEO Steer.
Tα σχετικά χειριστήρια βρίσκονται τοποθετημένα στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και ο οδηγός πατάει με τον αντίχειρα το κλαπέτο για το γκάζι και με τον δείκτη και το μεσαίο δάχτυλο το paddle για το φρένο. Τα πλεονεκτήματα είναι σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία πολλαπλά. Το μικρό τιμόνι δεν περιορίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού, η απουσία των πεντάλ διευκολύνει την επιβίβαση και την αποβίβαση από το αυτοκίνητο, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει και σε άτομα με κινητικά προβλήματα στα κάτω άκρα τη δυνατότητα της οδήγησης αυτοκινήτου.
Το πρωτότυπο Pick up EPU διαθέτει τιμόνι με λειτουργία χειροκίνητης οδήγησης.
Στην έκθεση του Τόκιο θα παρουσιάσει η Toyota το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο Pick up ΕΡU με το καινοτόμο τιμόνι NEO Steer, δείχνοντας ότι δεν πρόκειται για ένα πυροτέχνημα. Οι Ιάπωνες είναι αποφασισμένοι να αρχίσουν να εφοδιάζουν σχετικά σύντομα ορισμένα γνωστά μοντέλα παραγωγής τους με το τιμόνι με τις ενσωματωμένες λειτουργίες γκαζιού και φρένων. Από το 2025 θα μπορούν να παραγγελθούν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα Toyota bZ4X και Lexus RZ προαιρετικά με το πρωτοποριακό σύστημα ‘’One Motion Grip’’, που θα περιλαμβάνει και ένα φουτουριστικό τιμόνι, που θα μοιάζει με χειριστήριο αεροσκάφους.
Το φουτουριστικό τιμόνι θα τοποθετείται και σε μοντέλα της Lexus.
Να σημειώσουμε, ότι το νέο τιμόνι δεν διαθέτει κολόνα και μηχανικές συνδέσεις, καθώς όλες οι εντολές μεταφέρονται ηλεκτρικά (steer-by-wire). Ο ιάπωνας κατασκευαστής υπόσχεται εξαιτίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας άμεση απόκριση και υψηλή ακρίβεια, όπως επίσης λιγότερους κραδασμούς σε ανώμαλα οδοστρώματα. Επίσης, το αυτοκίνητο στρίβει πιο άμεσα και οι ενδείξεις του κόκπιτ μπορούν να τοποθετηθούν πιο ψηλά και σε μεγαλύτερη απόσταση από τον οδηγό, ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του από τον δρόμο.
Το Toyota bZ4X θα μπορεί να παραγγελθεί από το 2025 με το NEO Steer.
Η Toyota υποστηρίζει μάλιστα, ότι το NEO Steer θα συμβάλλει στην καλλιέργεια μεγαλύτερης αγάπης προς τα αυτοκίνητα και θα προσφέρει απλόχερα τη χαρά της κινητικότητας για όλους.